Wykształcenie

Kierunki studiów

Przyszłościowe kierunki studiów

Budowanie marki studia

Budowanie marki to kierunek związany z marketingiem najczęściej używane jest określenie branding z angielskiego. Kierunek ma na celu kształcenie osób, które odpowiedzialne są/będą za kreowanie oraz utrwalanie w świadomości konsumenta informacji o istnieniu marki lub produktu. Budowanie marki jest procesem nieustającym, nie chodzi tutaj o wprowadzenie jej na rynek, ale tak naprawdę przede wszystkim prowadzenie działań marketingowych tak by klienci nie tylko wiedzieli o jej istnieniu, ale kupowali konkretne produkty z przekonaniem i pełną świadomością.

Budowanie marki to budowanie relacji oraz więzi klienta z produktem lub usługą. Więź może powstać samoistnie, ale można ją stymulować działaniami marketingowymi oraz PR (między innymi PR internetowy). Budowanie marki rozpoczyna się od nazwy firmy, loga, strony internetowej, materiałów reklamowych oraz haseł i sloganów.

Wiele dużych firm/korporacji, dba, aby ich firma była nadzwyczaj niesztampowa w związku, z czym posiadają również swoje własne fonty. To wszystko składa się na tożsamość marki. Dlaczego wspomniana tożsamość jest taka ważna? Konsumenci często dokonują wyborów na podstawie przyzwyczajenia, lojalności nie zastanawiając się nad tym, czy są zadowoleni.

Inną kwestią jest to, że wiele firm podstępnie używa podobnej kolorystyki do znanych marek licząc na pomyłkę klientów. Chociaż użycie podobnej kolorystyki zgodnie z prawem nie jest formą nieuczciwej konkurencji, jest to zdecydowanie nieetyczne. Większość konsumentów w efekcie nie chce kupować produktu, który, żyłuje na innej znanej marce.