Wykształcenie

Kierunki studiów

Innowacje

Buzz marketing studia

Buzz marketing to inaczej marketing plotki, czyli szeptany brzmi wyjątkowo napastliwie. Wiele osób nie wie, że każdego dnia pada ofiarą tego rodzaju marketingu.

Studia z tego zakresu realizowane są na kierunku marketingu. Buzz jest to jeden z mniej lubianych rodzajów marketingu niemniej jednak badania marketingowe pokazują, że jest skuteczny.

Można wyróżnić takie formy marketingu: marketing wirusowy tworzony w postaci wiadomości mailowych często w formie animacji, brand blogging tworzenie różnego rodzaju blogów tematycznych, for internetowych, aktywności na platformach social media (za które odpowiada Social Media Manager), community marketing to wspieranie różnego rodzaju społeczności, product seeding to lokowanie swoich produktów w określonym czasie i miejscu na przykład w postaci próbek, cause marketing to wspieranie społeczeństwo poprzez zabierania głosu w ich sprawie, trendsetting reklamowanie swoich produktów celem wzbudzenia zainteresowania, casual marketing reklamowanie produktu za pomocą innego. Wymienione metody marketingu szeptanego są na tyle podstępne, że często nie wiemy o tym, że jest on właśnie stosowany.

Jest to sukces dla reklamodawców, że odbiorca nie zorientował się, że w danym momencie poddany był swego rodzaju manipulacji. Studia marketingu nie opierają się tylko na tych i innych metodach to przede wszystkim stale przeprowadzane badania oraz wprowadzanie planu marketingowego z założonymi celami.

Można powiedzieć, że celem marketingu, jako całokształtu jest stworzenie filozofii marki i systematyczne badanie użyteczności oraz opinii grupy docelowej.