Wykształcenie

Kierunki studiów

Przyszłościowe kierunki studiów

Design thinking w biznesie – studia

Design thinking to kierunek studiów uzupełniających magisterskich oraz podyplomowych. Kierunek ten skierowany jest przede wszystkim do studentów takich kierunków jak marketing, czy komunikacja wizualna, a także pracowników agencji reklamowych, interaktywnych, domów mediowych, pracowni poligraficznych oraz do wszystkich innych firm spójnych z designem.

Design thinking najłatwiej można określić, jako projektowanie komunikatów oraz form komunikacji w taki sposób by były one nie tylko kreatywne, ale rozumiane przez odbiorcę. Często celowym zabiegiem jest wprowadzenie swoistego rodzaju niedopowiedzenie po to by prowokować do myślenia grupę docelową, bo ono tworzy już jakąś więź, jeśli zaprząta jej myśli.

Kierunek Design thinking nie jest absolutnie typowym teoretycznym kierunkiem ma on na celu, wspomaganie twórczego myślenia. Często zdarza się, że słyszymy o tym, że pracownik wypalił się zawodowo.

Ludzie używający takich określeń mają na myśli poczucie, że cała ich kreatywność i innowacyjność została już wykorzystana przy projektach, zleceniach. Właśnie żeby zapiec temu przysłowiowemu wypaleniu tworzone są takie kierunki, nawet, jeśli komuś wydaje się, że go doznała żeby potrafiła sobie z nim poradzić albo potrafiła szukać źródeł, z które mogą pobudzić jej kreatywność.

W Poznaniu taki kierunek jest na jednej z publicznych uczelni oraz dwóch prywatnych w każdej z nich proces dydaktyczny oparty jest na wiedzy merytorycznej, ale przede wszystkim warsztatach. Wiedza praktyczna związana z wymianą doświadczeń i umiejętności bywa najlepszym bodźcem w poszukiwaniu pomysłów.